Atari
Skydiver

Daten
Veröffentlichung 06/1978
Vertrieb und Entwicklung Atari
Atari, Inc.
1265 Borregas Ave
Sunnyvale, CA 94089
Produktcode 41121
Spieldesign Owen Rubin
Genre Action
Steuerung 2-Wege-Joystick + 6 Tasten
Spieler 1–2 (abwechselnd)
Prozessor Motorola M6800, 750 kHz
Tonausgabe Mono
Bildschirmtyp Rasterbildschirm, 23″
Bildausrichtung horizontal
Darstellung schwarz/weiß, mit Farbfolien
Bauform Standgerät
Spielpreis einstellbar:
1 Münze für 1 Spieler
1 Münze für 2 Spieler
2 Münzen für 1 Spieler
Freispiel
Verfügbare Sprachen englisch, deutsch, französisch, spanisch
Abmessungen H×B×T 169 × 62 × 69 cm
Wertung ★★★★


Atari Skydiver
Werbetext (englisch)
Atari Does It Again!
Skydiver is a totally new concept in video skill games. The first of its kind! Anywhere! Authentic ripcord controls, realistic video animation, new Spellout bonus incentive, new sound effects, including musical tunes, are standout attraction and replay features.

The Realism of Actual Skydiving
Split-second timing and skill is the key to high scoring. 1 or 2 players can try their skill. (Single players compete with the computer.) Each player skydives until 3, 4, 5, or 6 "missed jumps" are used up. The ground target appears in a different position after each successful jump. "Wind direction," indicated by video windsocks, is random and variable. Watching airplane speed, wind direction and position of target, the player decides when to jump, how long to hold freefall (to increase target score), pull ripcord and "guide" jumper to target.

High Risk Scoring Challenge
As long as the jumper is in freefall, the target gets smaller in size and increases in point value – the longer the fall, the higher the score for hitting the target. Watch out! If the chute is not pulled in time, the jumper crashes and a video ambulance carries off the unlucky jumper.

Built-In Incentive
The new S-K-Y-D-I-V-E-R Spellout double score bonus is an exciting incentive feature. If the "Jump" button is pressed when an individual letter in the name is flashing on the attract panel, the same letter appears on the monitor and flashes… If jump is successful, the letter stays lit. When all letters are lit, player receives double score. And a musical fanfare that lets everybody know!

More Options for Extra Profits
Extended Play. An additional game can be awarded for achieving pre-set "hard" or "easy" score levels.
Game Time. 3, 4, 5, or 6 "missed jumps"
Coinage. 1 coin for 1 player, 1 coin for 2 players, 2 coins for 1 player, free play.
Four Languages. Operators may select English, French, German or Spanish vieo message presentations.

Trivia
2007 war das Spiel via Live Arcade für Xbox 360 und Windows Vista als Downloadspiel erhältlich.

Owen Rubin, der Designer des Spiels, war ein Flipperfan, was sich im Gehäuse zeigt, oder besser gesagt, in dessen Leuchtreklame: Die einzelnen Birnen hinter jedem Buchstaben in der Leuchtanzeige sind programmierbar, und während des Spiels können sie aktiviert werden, beispielsweise durch Sprünge oder durch eine richtige Landung. Leuchten alle Lämpchen, erhält man ein Extra-Leben, ein Freispiel oder Bonuspunkte.

Konsolenumsetzungen von Atari
Dare Diver (Tele-Games Video Arcade)
Drachenflieger (Unimex VCS800)
Hava Komandoları (Me-Ta 2600)
Sky Diver (Atari 2600)

Sky Raider Smokey Joe

Letzte Seitenbearbeitung: 19. Mai 2024